luni, 16 mai 2011

Ce anume îi îngrijorează pe oameni ?


Oamenii sînt foarte diferiţi. Fiecare din noi are propriile convingeri şi idealuri. Din cauza acestor deosebiri nu există două persoane care să reacţioneze identic în situaţii similare. O anumită situaţie poate declanşa la o persoană apariţia stării de îngrijorare, în timp ce la altă persoană aceeaşi situaţie nu provoacă îngrijorare.

O situaţie este apreciată ca ameninţătoare pentru că poate duce la unul sau mai multe rezultate nefavorabile. Gînduri şi imagini îi reamintesc persoanei respective că există o problemă pe care trebuie să o rezolve. Dacă nu rezolvă problema, îngrijorarea persistă, dacă o rezolvă – aceasta dispare.
Cei predispuşi la stări de îngrijorare par a fi foarte buni în definirea problemelor, dar extrem de slabi în rezolvarea lor.

Stările de îngrijorare pot fi clasificate în grupe diferite, bazate fiecare pe existenţa unor teme comune. Cele mai frecvente sînt:

1. Relaţii personale

Mă îngrijorează:
- Că îmi voi pierde cîţiva prieteni apropiaţi
- Că nu prezint atracţie pentru sexul opus
- Că familia se va supăra pe mine sau va dezaproba ceea ce fac
- Că nu voi putea să menţin o relaţie stabilă
- Că nu sînt iubit(ă)

2. Lipsa încrederii

Mă îngrijorează:
- Că nu îmi pot apăra drepturile sau exprima opiniile personale
- Că ceilalţi nu mă vor aproba
- Că îmi lipseşte încrederea în propriile forţe
- Că aş putea să mă fac de rîs
- Că mă simt neajutorat(ă)

3. Viitorul fără perspective

Mă îngrijorează:
- Că nu îmi voi satisface niciodată ambiţiile
- Că nu am realizat mai mult
- Că perspectivele mele de viitor nu sînt prea bune
- Că viaţa nu are sens
- Că nu mă pot concentra

4. Incompetenţă profesională

Mă îngrijorează:
- Că voi întîrzia la o şedinţă
- Că am lăsat un lucru neterminat
- Că fac greşeli în muncă
- Că nu sînt destul de sîrguincios(ă)
- Că nu-mi voi putea menţine activitatea în pas cu cerinţele actuale

5. Probleme financiare

Mă îngrijorează:
- Că aş putea rămîne fără bani
- Că nu sînt capabil să obţin anumite lucruri
- Că problemele financiare îmi vor limita vacanţele şi călătoriile
- Că standardul meu de viaţă este neadecvat
- Că nu îmi voi achita notele de plată.

Irina Novac, psiholog

Un comentariu:

  1. Emri im është moise. Unë jam një burrë i martuar që kam pasur një keqkuptim me gruan time sepse nuk arritëm të lindnim asnjë fëmijë. Unë u verbova dhe fillova të abuzoja me gruan time, duke i thënë se ajo ishte shkaku i gjithë problemit tonë. Por kurrë nuk e dija se dikush tjetër ishte shkaku i problemit tim familjar. Një ditë po mendoja për gjërat dhe gati sa nuk i telefonova gruas sime për ta pyetur se nga vinin problemet tona. Ajo kurrë nuk dinte çfarë të thoshte, si një burrë që nuk mund të duroj më, kështu që ia shpjegova një miku që më prezantoi me një njeri shpirtëror të quajtur Dr. Fady i cili do të më jepte një zgjidhje që nuk mund ta besoja. do të funksionojë për mirë në familjen time. Kontaktova me njeriun shpirtëror, i shpjegova situatën dhe ai më tha gjërat që duheshin për sakrificë. Pas një muaji punë, gruaja ime mbeti shtatzënë dhe unë isha shumë e lumtur për këtë, sepse kjo ishte gjithçka që prisja falë Dr. Fady për gjënë e madhe që bëri për familjen time. Mos u shqetësoni për problemet tuaja të jetës, kontaktoni Dr. Fady në Whatsapp: +2349039422406 ose me email: drfady720@gmail.com

    Ju gjithashtu mund ta kontaktoni atë për magjitë e mëposhtme

    magjia e dashurisë
    magji e lotarisë
    magjia e hakmarrjes
    magji e mbrojtjes
    Drejtshkrim për kancerin
    Drejtshkrim për të rikthyer ish-burrin/të dashurin/të dashurën tuaj
    Drejtshkrim për abort
    Unazat magjike për fuqitë për të urdhëruar gjërat të ndodhin
    dhe çdo gjë tjetër që ju shqetëson në jetë

    RăspundețiȘtergere